Waarom belangrijke spullen in je handbage doen?

Waarom belangrijke spullen in je handbage doen?

Bagage raakt helaas vaak zoek. En wanneer de hele wereld last heeft van een grote computerstoring is de kans extra groot dat jouw koffer de plek van bestemming niet direct haalt. Wij leggen je graag uit waarom het goed is om belangrijke spullen in je handbagage te doen en wat je moet doen wanneer je koffer niet op de plek van bestemming aangekomen is.

Stop belangrijke spullen zoals je paspoort, medicatie, je zorgpas, contant geld en bijvoorbeeld documenten die je nodig hebt op de plek van bestemming in je handbagage. Ook is het handig om je telefoonoplader en het nummer van de alarmcentrale van je reisverzekeraar in je handbagage te doen.

Schoon setje kleding in je handbagage
Heb je nog ruimte over? Voeg dan nog een los setje kleding toe, bij verlies van je koffer heb je dan in ieder geval nog een schone set kleding voor de eerste dag.

Vliegen met meerdere mensen, verdeel dan spullen!
Vlieg je met familie of vrienden? Verdeel dan een aantal kledingsetjes over de koffers, raakt dan een koffer kwijt dan heb je ook in een andere koffer nog setje(s) kleding.

Koffer kwijt geraakt?
Is je koffer toch kwijt geraakt? Ga dan naar de bagageservicebalie van de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gevlogen en vraag hier naar een PIR-formulier. PIR staat voor Property Irregurality Report. Dit is een formulier waarmee je een klacht indient over het verlies van je koffer en waarmee de luchtvaartmaatschappij op zoek kan naar jouw koffer.

Vraag een kopie van het formulier, deze hebben wij nodig om bij de verzekeraar aan te kunnen tonen dat je koffer is kwijt geraakt.

Vergoeding voor noodzakelijke uitgaven
Op het moment dat je koffer kwijt is geraakt geven de meeste luchtvaartmaatschappijen je een vergoeding voor zaken die je noodzakelijk aan moet schaffen. Niet alleen voor kleding, maar ook voor bijvoorbeeld bad- en toiletartikelen.

Reisverzekering met bagagedekking
Heb je een reisverzekering met bagagedekking? Dan kun je bij verlies van je bagage mogelijk ook een vergoeding krijgen van je reisverzekeraar voor noodzakelijke kosten. Neem bij verlies van je bagage z.s.m. contact op met de alarmcentrale van je reisverzekeraar. Met hen kun je overleggen welke stappen je moet nemen om in aanmerking te komen voor een vergoeding.

Claimen bij terugkomst
Is je koffer na terugkomst nog steeds niet gevonden? Na 21 dagen vermissing wordt een koffer veelal als verloren beschouwd. Wanneer je een reisverzekering met bagagedekking hebt, kunnen wij je helpen het verlies te claimen bij je reisverzekeraar. Wij staan voor je klaar: www.faasassurantien.nl/contact

 

Terug naar overzicht

Klanten aan het woord

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Enige tijd geleden waren wij voor onze groeiende bedrijven op zoek naar een nieuw verzekeringsadvieskantoor. Eentje waar persoonlijk contact, advies en service nog steeds hoog in het vaandel staat. Dat vonden wij bij Faas Assurantiën. De sterke betrokkenheid en het persoonlijke meedenken van het team van Faas Assurantiën geeft ons 100% geruststelling en vertrouwen.

Het kantoor waar we hiervoor zaten, werd steeds groter en onpersoonlijker. Wij kenden niemand meer en niemand kende ons meer. Personeel wist niet wat er speelde bij ons waardoor ze niet meer konden meedenken.

Lees meer

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Omdat ons vorige verzekeringskantoor het gevoel gaf dat wij een ‘nummer’ waren i.p.v. een klant hebben wij aan Faas Assurantiën gevraagd om ons verzekeringspakket door te lichten.

Door onze groei was het onduidelijk geworden welke verzekeringen er waren afgesloten, tegen welke voorwaarden en bij welke verzekeraar. Faas Assurantiën heeft alles voor ons uitgezocht, eerlijk en duidelijk advies gegeven en vervolgens een nieuw overzichtelijk pakket samengesteld.
Lees meer